Son Dakika

IFL Science: 234 tane canlı yaşam barındıran gezegen keşfedildi

27 Ekim 2016 | by Gazete Yolculuk
IFL Science: 234 tane canlı yaşam barındıran gezegen keşfedildi
Bilim

IFL Science adlı internet sayfası, 234 adet canlı yaşam barındıran gezegenin keşfedildiğini duyurdu

IFL Science adlı web sitesi, 234 adet canlı yaşamı barındıran gezegenin keşfedildiğini duyurdu. İlgili haberin içeriğine göre bilim insanları bir değil, beş değil, 234 adet canlı yaşam barındıran gezegen keşfettiler.

Odatv’nin IFL Science’den aktardığına göre, Quebec’te bulunan Laval Üniversitesi’nde görevli astronomların iddiaları bu yönde.

Ermanno Borra ve master öğrencisi Eric Trottier, bu keşifte bulunabilmek için  2.5 milyon yıldız ve galaksinin ışık titreşim analizlerini yaptılar, yıldızların 234 tanesi bizim güneşimiz ile benzer ebatlardalar. Ekip, elde ettikleri ışık titreşim sinyallerine dayanarak uzaylı yaşam formlarının bu yıldızların çevrelerinde bulunan gezegenlerde bulunduklarına kanaat getirdiler.

Araştırmacılar bu çalışmayı gerçekleştirmek için ışık spektrumunun Fourier Dönüşümü’ne (FD) baktılar. FD bir matematiksel araç ve bir sinyalin geldiği noktadaki bileşenleri incelemek üzere kullanılıyor. Bilim insanları bu karmaşık konuyu basit bir şekilde özetliyorlar; ”eğer ışık bir zeytinyağlı yaprak sarma olsaydı, FD sistemi ile bu ışık kaynağını incelediğinizde size yemeğin tarifini çıkarıp verirdi,” deniyor.

Stephen Hawking’in desteklediği Büyük Buluş Dinlemesi adlı proje kapsamında bu 234 yıldızın inceleneceği bildirildi, fakat UV Berkeley’de bulunan ekip, keşfin heyecan uyandırıcı olduğunu,  buna rağmen insanları şimdilik bu konuda şüpheci olmaya davet ediyor.